Utgångspunkten för relationer är att uppleva samhörighet och känna samverkan.
MINIFÖRELÄSNINGAR
Skapa nyfikenhet – väck barn och ungdomars intresse med realistiska tema- perspektiv utifrån det: Äkta – Narrativa – Ärliga – Insiktsfulla – Logiska och Långsiktiga
SKOLLEDARE – PEDAGOGER – SKOLPERSONAL
I samtal vägleder jag utifrån bred professionell kompetens i akuta likväl komplexa frågeställningar.
HUR VI FRÅGAR – FÅR VI SVAR
Klassisk fråga vid utsatthet ”varför gjorde du så”? Därför / Vet inte!
Eller – jag bara skojade – Lite får väl X tåla – De va inte jag, för de va någon annan.
SAMVERKAN – TRYGGHET – BALANS
Vuxna liksom de allra minsta vet att ”en sten i skon” smärtar.
Symboliken med skon är lika stark för de allra minsta som vet att först när stenen avlägsnas känns en stor lättnad. Liknelsen är den samma för människan i utanförskap.